Olipa elämys palata kymmenen vuoden tauon jälkeen tänne ja lukea omia vanhoja kirjoituksia. Tunnistan itseni hyvin näistä kirjoituksista, silloisista tuntemuksista ja ajatuksista. Ja olen niiden takana täysillä edelleen.

Moni asia on myös muuttunut, ei päälaelleen, mutta särmät ovat hioutuneet. Esim. suhtautumiseni sosiaaliseen mediaan on edelleen häilyvä, mutta olen oppinut suodattamaan entistä enemmän ja poimimaan sieltä itselle sopivat jutut. Olen myös "antanut palaa", kun siltä on tuntunut.

Ennen pidin arveluttavana, huolestuttavanakin sitä, miten ihmiset jakavat kovin huolettomasti asioitaan nettiin. Itse olen pystynyt jakamaan asioita, koska olen avoimesti ja rehellisesti kaiken kirjoittamani takana. Pystyn ongelmitta sanomaan kaikki nämä asiat kenelle vaan myös silmästä silmään. Mielipiteet ovat hieman voineet muuttua, mutta näinhän elämässä yleensä tapahtuu - tilanteiden mukaan ajatellaan ja toimitaan.

Kymmenessä vuodessa on tapahtunut paljon. Pitääpä palata kokemusten kanssa tämän blogin pariin ajan kanssa.